__________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________ Free Logo From Thefreelogomakers.com
3h - Leaderboard You Travel Sweden 728x90 Teame2: Den arbetslöses eviga väntan

måndag, november 07, 2005

Den arbetslöses eviga väntan


”Det syns i mitt ansikte tänkte Sabir. Varenda människa jag möter kan se på mig att jag inte har något jobb. Vad är det här? Jag kan inte få den jäkla arbetslösheten ur mina tankar. Hoppas nu att jag får jobbet jag sökte. Är det 7 veckor sen jag var där nu? Sextiotvå jobb har jag sökt om jag räknade rätt. Då har jag ändå inte räknat in alla galna AMS-projekt som har tagit en massa tid. Fast vaddå? Min tid består nästan bara av väntan i alla fall. Väntan på att någon därute ska välja mig. Jag har gått arbetslös så länge nu att en rekryterare bara behöver säga "Du kan ju alltid skicka ditt CV" för att jag ska tro att de kommer att anställa mig…”

Text ur manuset `Aktiv jobbpaus´
skrivet av E Eklund

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentarer:

Klockan tisdag, 08 november, 2005 , Anonymous Anonym sa...

Skulle kunna vara jag...

/Conny

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida