__________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________ Free Logo From Thefreelogomakers.com
3h - Leaderboard You Travel Sweden 728x90 Teame2: Sluta leta efter de lediga jobben

måndag, november 07, 2005

Sluta leta efter de lediga jobben



Läste en artikel i Aftonbladet skriven av Lena Tidblad under rubriken:
"Var finns jobben?"
En av de minst 300000 arbetslösa i landet berättade:

"Jag har varit arbetslös i 7 år och söker cirka 20 jobb i månaden så jag förstår inte riktigt diskussionen om att vi arbetslösa ska vara lata och inte vilja arbeta."
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,710251,00.html
Publicerad: 2005-10-10

Jag känner när jag läser sådant att det är därför jag har den här bloggen. För att i den mån jag kan nå ut med information om hur illa det är ställt med kunskaperna om hur man söker och får jobb idag. Hur kan man tillåta att någon letar efter lediga jobb så länge och i en sådan omfattning? Man ska inte leta efter lediga platser. Bara 3% av alla rekryteringar görs så. Hur kan man fortsätta så outtröttligt när man kan göra helt annorlunda? Nu talar jag inte om just den intervjuade personen i fråga utan om företeelsen och okunskaperna om jobbsökning generellt. Att söka jobb efter jobb efter jobb i en aldrig sinande ström... Var finns handledare som kan berätta att man kan göra annorlunda? Var finns informationen om hur man når jobb utan att leta efter lediga jobb? Vi måste få till skott en förändring! Det borde vara varje människas rättighet att lära sig hur man marknadsför sig själv och hur man når jobben som aldrig annonseras!

E Eklund

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Klockan tisdag, 08 november, 2005 , Anonymous Anonym sa...

Sluta leta efter de lediga jobben?
Jag har kanske inte gått arbetslös i så många år men har ochkså skickat in grymma mängder med ansökningar alltså. Det är ju det enda man vet att man ska göra. Akta dig om du tar kontakt med dem på företaget på något annat sätt ån det de sagt att man ska. Då är de inte nådiga mot dig ska jag säga. Näää, man ska stå i ledet med skopan i handen och vänta så fint på sin tur...
/Leif

 
Klockan tisdag, 08 november, 2005 , Anonymous Anonym sa...

Hejsan,
när du säger att man ska sluta leta efter de lediga jobben börjar man undra. Läste jag fel eller är hon helt bakom flötet den där Eklund? Säg hur man ska göra då du som verkar veta hur man får jobb! Det är inte så j-a lätt ska du veta.
Yo´ can call me Alice

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida