Oprofessionell hantering
Näringslivets 100.000 privata företag förväntas vara duktiga på att effektivt ta hand om medarbetarna vid organisationsförändringar och bör vara bra på att förbereda arbetsgivare och arbetstagare på att möta demografiska förändringar. Offentliga myndigheter och förvaltningar erbjuder anställda förtroendefulla samarbetsformer.
- När privat och offentlig sektor får rörligheten och kompetensutvecklingen att fungera bland arbetstagarna, då har det väl ingen betydelse att de som befinner sig utanför anpassas till utvecklingen?
- Eftersom nio av tio personer når arbete via nätverk så är det kanske okej för stora delar av näringslivet att Arbetsförmedlingen bara svarar för den tionde och sista personen?
- Om arbetsgivarna finner andra sätt att nå sina arbetsresurser än via förmedlingarna så är det inget direkt problem för dem att arbetslöshetssiffrorna stiger?
- Får företagen tag på arbetskraft i takt med de behov som uppstår i verksamheten så spelar den oprofessionella hanteringen av arbetsmarknadsresurserna kanske mindre roll?
- Skulle landets utbildningsorgan arbeta på ett vis som innebär att individer med för näringslivet rätt kompetens inte synliggörs eller marknadsförs på ett begripligt som gagnar någon så gör det väl ingenting?
E Eklund
0 kommentarer:
Skicka en kommentar
Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]
<< Startsida