Hur visar du arbetsgivare att du finns?
Allt du gör som påverkar marknadens, dina nätverkskontakter och arbetsgivares uppfattning om dig skapar din profilering.
Vad gör du för att komma i kontakt med arbetsmarknaden?
Har du sett till att träffa femtio personer personligen (alternativt mött yrkeskunniga människor inom ditt specialområde via rekomendationer från andra) som du presenterat och din nya arbetsinriktning för?
Vilka rekryteringsvägar känner du till förutom de traditionella kanalerna som intresseanmälningar, formella jobbansökningar eller att lägga in uppgifter på Internets CV-databaser?
Vad innebär just dina yrkeskompetenser att du kan tillföra ur ett arbetsgivarperspektiv?
Vilka är just dina personliga fördelar?
Hur skiljer sig din syn och andras syn på dina yrkeserfarenheter och hur påverkar det ditt sätt att marknadsföra dina (bland annat därigenom) samlade kompetenser?
E Eklund
Andra bloggar om: Arbetslösheten, arbetslös, arbetslösa, arbetslöshetsersättning, arbete, arbetsmarknaden, utanför arbetsmarknaden, ofrivillig arbetslöshet, a-kasseersättning, a-kassa, bidrag, bidragssamhälle, bidragssamhället, växande arbetslöshet, arbetslösheten växer, minskad arbetslöshet, arbetslösheten minskar, arbetslöshetsstatistik, statistik
0 kommentarer:
Skicka en kommentar
Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]
<< Startsida