Tänk igenom din jobbsökningskampanj.
Är du ute efter nytt jobb? Söker du dig äntligen vidare inom din bransch? Eller står du i begrepp att välja en utbildning?
När du väl har bestämt dig för vad du ska göra, innan du ska börja din sökjakt efter jobb, se först till att tänka igenom din jobbsökningskampanj.
- Vilka önskemål tillgodoser ditt yrke på arbetsmarknaden?
- Vilka behov har den arbetsgivare som tillsätter någon på jobbet du vill ha?
- Vad har du för goda egenskaper och unika förmågor?
- Vilka problem kan du lösa annorlunda på ett företag, och hur vet du det?
- Vad ska ett företag och dess arbetsgivare visa sig ha för att locka dig att jobba just där?
- Hur skiljer du dig åt ifrån andra som söker den tjänsten du är ute efter?
Läs även andra bloggares åsikter om blogg, samhälle, jobb & arbetsmarknad, debatt, politik, arbetslöshet, jobbsökning, Af, AMS, karriärrådgivare, outplacement, rekrytering, jobbsökning, arbetsgivare, sökmetoder, matchning, ansökan, CV, nätverk, kontakter, arbetsmarknadspolitik, handläggare, a-kassa, arbetsplats, lågkonjunktur, högkonjunktur, tillväxt, företag, makteliten, socialen, långtidsarbetslös, utanförskap, inskriven, söka jobb, Platsjournalen, platsannons, yrkesval, val, valet, karriärvägar, kompetens, yrkeskompetens, förmåga, talang, personlighetstest, lämplighet, varsel, uppsägning, nedläggningshot, fusion, nyförvärv, aktiemarknad, nyanställa, säga upp, facket, fackförbund, arbetsgaranti, LAS, inriktning, yrkesmål, drömmar, drömjobbet, jobbletande, talangjakt, krav, rekryteringsbehov, yrkesförändring, yrkesliv, arbetslivet, erfarenhet, yrkesutveckling, aktivitet, PLUSjobb, aktivitetsgaranti, arbetsmarknadsprojekt, rekryteringsprocess, kostnad, lön, löntagare
0 kommentarer:
Skicka en kommentar
Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]
<< Startsida