__________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________ Free Logo From Thefreelogomakers.com
3h - Leaderboard You Travel Sweden 728x90 Teame2: Arbetslösa slöfockar

tisdag, oktober 11, 2005

Arbetslösa slöfockar


Vem kan få jobb
utan arbetsmotivation?

Förändrade a-kasseregler, nya hundradagarsregler och aktivitetsgaranti. Arbetslösa kallas slöfockar. Arbetslösa upplever tvång och skriker högt eftersom de känner sig inlåsta i ett samhällssystemsystem...

Vad skänker arbetsmotivation att söka jobb?

Hur vill du att din yrkesframtid ska se ut?

Vilka är just dina möjligheter?

E Eklund

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Klockan tisdag, 11 oktober, 2005 , Anonymous Anonym sa...

Hallå. D behövs ínga vetenskapliga studier för att bevisa att arbetslöshet är kasst. Flyter bara runt i gele-gegga på dagarna. Blev lite besviken på bloggen. Kom med nåt förslag på hur man får jobb. Snacka går ju.

JENS

 
Klockan tisdag, 11 oktober, 2005 , Anonymous Anonym sa...

Tack *E*! När jag är liiite mer mogen och redo skall jag ta till mig av allt du har skrivit. Otroligt starkt jobbat! Lycka till i allt! (You know what I mean.) Kramar, /R.

 
Klockan torsdag, 13 oktober, 2005 , Anonymous Anonym sa...

Vet du, det är inte enkelt och lättläst det du skriver men f-n så nyttigt. Söker man jobb behöver man nog liera sig med andra för att skaffa sig en bättre position. Själv har jag ju aldrig varit arbetslös och vi har ju pratat mycket om det här fast jag lider med dem som inte lyckas. Ser folk som blir "offer" för arbetslösheten och som fastnar i hjulspår. Hur sjutton ska dom ta sig ur det. Nu vet jag ju att det du jobbar med har hjälp många men då betalar ju arbetsgivare prislappen för tjänsterna. Alla borde ha rätt till den typen av insatser. Åtminstone nån j-a light-version av den. Är helt inne på det du säger. Fast jag ska sätta mig i lugn och ro och läsa vid tillfälle. En faslig massa ord. Ha det gott! /Zebban

 
Klockan torsdag, 13 oktober, 2005 , Blogger Teame2 sa...

Jens, jag känner dig inte, men jag begriper vad du syftar på och tar åt mig kritiken. Var och en vill förstå och hitta en lösning i sin villrådighet. Min avsikt med bloggen är att inspirera till nya tankesätt när det gäller jobbsökning. Det är svårt att åstadkomma förändringar på individnivå genom bloggen, och det betyder inte att jag inte bryr mig. Tvärtom! Om man därmed kan bidra till att hjälpa människor att ta eget ansvar inför sin arbetsutveckling så...
Det finns ett enormt behov av marknadsaktörer som kan förstå individuella ambitioner att finna jobb och tolka varje enskild persons möjligheter. "Kom med förslag på hur man får jobb" säger du - och jag plockar dina slutord "Snacka går ju". Ut och snacka istället för att flyta runt i gele-gegga. Fråga andra hur de har fått jobb. Skaffa dig nya kontakter. Förhör dig om var man kan ha behöva någon som behärskar just det område du är kunnig inom. Ta reda på vad du helst vill göra med hänsyn tagna till dina egna möjligheter. Inhämta information i det oändliga och intervjua människor inom ditt personliga intresseområde. Tala om att du finns, berätta vad du är bra på och vad du vill. Upprepa det i ditt utvidgade nätverk och se sedan till att leva upp till det. Jag kan inte säga hur just du ska göra, men jag vet många som har fått jobb just så. Lycka till Jens! /E Eklund

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida