__________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________ Free Logo From Thefreelogomakers.com
3h - Leaderboard You Travel Sweden 728x90 Teame2: Arbetslösa...

söndag, mars 12, 2006

Arbetslösa...



Arbetslösa har gått ned sig efter att de har sökt jobb under mer än ett halvår och inget fått. Arbetslösa har blivit passiva, förlorat självförtroendet, börjat supa. I vårt avlånga land finns ungdomar som aldrig kommer in på arbetsmarknaden. Ingen vill väl sparka på dem som redan ligger, men hur hjälper vi dem upp?


E Eklund




Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Klockan söndag, 12 mars, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Lever i en exklusiv tid. Lyxen är att ha ett arbete.

 
Klockan söndag, 12 mars, 2006 , Anonymous Anonym sa...

____Jag ska köpa vingar för pengarna och flyga ut över ängarna.____

 
Klockan söndag, 12 mars, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Arbetslös jo det är man ju. 14 månader sen sista riktiga arbetet. Det tär enormt på ens självkänsla. Haft ströjobb. Jag måste hålla i varje krona, och det är stressande. Om jag inte hade haft min flickvän hade jag bott hos mamma och pappa och hur roligt är det när man är 33?

Free?

 
Klockan söndag, 12 mars, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Helloooooo

Visst det suger verkligen att vara arbetslös. Gissar att inget är så destruktivt för ens självkänsla,
men man måste ta lite ansvar för sin egen situation. Det jag diggar med den här bloggen E Eklund har är hennes edition ta ansvar själv typ. Har fått lite nya input som man kan testa.

Stålberg

 
Klockan söndag, 12 mars, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Bra fråga!
Borde arbetslösa inte få sådana behov uppfyllda i samma utsträckning som arbetande. Jag är arbetslös + sjukpensionär och jag var arbetslös flera år först innan pensionen. Man vet vad utanförskap innebär för drabbade när självkänslan och självförtroendet sjunker. Den som är 49 år och har blivit arbetslös + sjukpensionär har givetvis svårt att känna optimism. Men håller med förra "Stålberg". Även om man blivit tilltufsad och ensam måste man ta sig i kragen. Det jag märker är att omdömet fungerar inte som det brukar och det kan ta tid att möta en viss rädsla för något. Men det jag fastnade för med den här bloggen är att Eklund snackar om allas gemensamma ansvar. Hon/du berättar öppet och frispråkigt om passiviserande socialpolitik och hur viktigt det är med övning att komma ikapp med självförtroendet när man släppt taget.

Tack EE

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida