__________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________ Free Logo From Thefreelogomakers.com
3h - Leaderboard You Travel Sweden 728x90 Teame2: Rätt bakgrund

fredag, maj 26, 2006

Rätt bakgrund


Företag som fortfarande annonserar
vill anställa dem som har förutsättningar
att växa i företaget.

Rätt bakgrund + bra ansökan = anställningsintervju

E Eklund


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Klockan fredag, 26 maj, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Förbereda sig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?

På de 2½år jag har funnits till arbetsmarknadens förfogande har jag sökt 381 jobb. Har vart på 26 förstaintervjuer och vart på 7 andra-intervjuer och NÄSTAN fått jobbet.
Hur fan ska man göra?

Henrik

 
Klockan fredag, 26 maj, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Man får inga för det finns inga!

Annars menar du att jag har fel bakgrund och dålig ansökan.
- Jo. Du säger det.
Kallas man inte ens till intervju så är man fel för jobbet.
Jag är inte fel för jobbet.

 
Klockan fredag, 26 maj, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Det krävs ett visst omdöme.

Ta inte upp sånt som du inte är bra på. Det förtjänar att nämnas att du vänder dig till en större grupp än du i ditt lilla huvud kan föreställa dig. Du drar dig inte för pajkastning. Vad vet du om våra normer? Det krävs ett visst omdöme för att diskutera arbetsmarknadspolitik. Du har tappat ditt. Fullständigt. Tänk över vad du gör!

________________________________________
Angela Claesson

Lund

_________________________________________

 
Klockan fredag, 26 maj, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Oetiska experiment

Man kan inte bara säga som "Angela Claesson" utan att säga vad man ska klaga på. Kritik kräver skälig grund. Vad skulle hon klaga på. Det är vi arbetslösa som ska klaga. Den här bloggen tar upp bra kritik och dessutom blandat med bra förslag på hur man kan göra. Politikerna hanterar oss våldsamt. De där olika aktiviteterna man tvingas in i är rena rama oetiska experimenten. Efter all vårdslös ping-pong handledning hiåt och ditåt och hitåt igen är man toltalt slutkörd, alldeles utarbetad, missförstådd och sitter där som en utskiten pizza utan möjlighet att påverka.


" Teame2 supporterklubben "


.

 
Klockan fredag, 26 maj, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Hej Elisabeth!

Jag har oxå sökt arbete i X antal år, precis som de andra på sidan. Vad tycker du att man ska göra?
Du pratar pm outplacement, men hur hjälper det mig? Ingen jag känner jobbar med sånt. Och vad kostar det? Vart kan jag vända mig? Var lär man sig hur man utarbetar en konkret karriärplan, hur man får erkännande för yrkesmässiga och andra erfarenheter. Vem kan lära mig som är långtidsarbetslös hur jag ska göra för att ta mig in i ett nytt studie- eller arbetsliv?




GORDON

 
Klockan lördag, 27 maj, 2006 , Anonymous Anonym sa...

GRUNDSUND

Bortåt tre miljoner svenskar följde tv-serien "Saltön" i våras. Nu vallfärdar tittarna till Skaftö i Bohuslän för att återse inspelningsplatserna.

http://www.skafto.com/thumbs/5.jpg

http://www.skafto.com/thumbs/13.jpg

http://www.skafto.com/thumbs/7.jpg

http://www.skafto.com/thumbs/16.jpg


Kramar från oss på Skaftö
Eklöf

 
Klockan lördag, 27 maj, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Hello!

Min åsikt är att med en situation där enochenhalv miljon går utan arbete kommer de flesta arbetslösa invandrare att ställas mot en lika kvalificerad svensk när jobben kommer. Vi invandrare blir aldrig kallade till intervjun. Då blir det svensken som får jobbet.

/Hariri

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida