__________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________ Free Logo From Thefreelogomakers.com
3h - Leaderboard You Travel Sweden 728x90 Teame2: Låg placeringsgrad eller dålig anställningsbarhet

onsdag, oktober 19, 2005

Låg placeringsgrad eller dålig anställningsbarhet

Vid kontakt med några av AMS arbetsmarknadspolitiker med anledning av bloggen har jag fått en del förklarat för mig. Jag har fått veta att jag inte begriper att det inte finns mycket att göra för människor med "låg placeringsgrad eller dålig anställningsbarhet".
Man säger: "det hela är mycket mer komplicerat än vad du tydligen förstår".

Okej, tänker jag, vi väljer att betrakta människor olika. Med utgångspunkt från att alla har en plats någonstans finns inte utrymme för termer som "låg placeringsgrad eller dålig anställningsbarhet".


Vad sjutton är det där för ord? Hur kan man klassificera människor så?

Det ligger väl inte i en beslutsfattande betraktares öga att avgöra var någon annan trivs eller vad individen mår bäst av att göra?

Vad säger att någon har en låg placeringsgrad?

Vem kan bedöma någon annans anställningsbarhet?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


E Eklund

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida