__________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________ Free Logo From Thefreelogomakers.com
3h - Leaderboard You Travel Sweden 728x90 Teame2: Annat än passiv väntan på en kallelse

söndag, januari 29, 2006

Annat än passiv väntan på en kallelse













Även om alla arbetssökande befinner sig ute på lika okända vatten, styr de inte mot samma horisont.

Den individuella handlingsplanen

Självinventering

av mina utmärkande egenskaper, vad jag vill och kan uppnå.
Definiera genomgående krav på varje liten insats du gör så att den
hela tiden motsvarar din personliga profilering.

Presentation.
Du bör känna att det du presenterar i tal och skrift motsvarar
det du sedan ska och kan leva upp till.
Det ska tålas att upprepas i ditt nätverk om och om igen.
Kort och enkelt.

Målföretag
Vilka branschorganisationer vänder du dig till? Hur många företag?
Vilka och hur många nätverkskontakter kan du komma att behöva
för att nå målföretagen?

Delmål
Efter att ha arbetat med min personliga marknadsföring
si & så länge ska X % av målgruppen veta vem jag är
och vad jag är bra på och Y % ska vara positiva till mig
så att de ger mig tips, råd och följdkontakter.
Insatserna ska t.ex. göra att jag knyter 50 kontakter.
Dessa ska ge mig 30 följdkontakter som leder mig vidare
till 10 informationshämtarmöten.

Tidsperspektiv
När i tid ska jag ha uppnått ett visst resultat?
Hur många samtal, möten och intervjuer behövs

för att nå ett visst mål?

Insats
Schemalägg insatserna.
Ta med egentid, hälsa och träning etc.
Ställ tidsåtgång i relation till insats beräknat per vecka eller dag.
Är målet realistiskt eller behöver endera tidsperspektiv
eller insats ändras?

Utvärdering och egen bedömning
Hur skattar jag mina egna insatser?
Stäm av kontakter mot följdkontakter.
Fick jag tips på hänvisningsvägar samtidigt?
Har jag fått med mig andra nya råd som kan vara värdefulla?
Kontrollera resultaten och uppskatta värdet av
de nya personliga relationerna.


E Eklund




Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentarer:

Klockan onsdag, 01 februari, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Löjligt
det skulle aldrig fungera
men det fattar inte du.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida