__________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________ Free Logo From Thefreelogomakers.com
3h - Leaderboard You Travel Sweden 728x90 Teame2: Ett lysande lussefirande

fredag, december 05, 2008

Ett lysande lussefirande



Jag tittade på inlägget ovanför och noterade att Peter och John i inlägget från tidigare idag, publicerade sin text i The New York Times på andra sidan jordklotet precis vid samma tidpunkt som jag såg på ett helt fantastiskt Luciatåg. Visst är det så att vi är ca. sju timmar före USA? Jag begriper ju att det är beroende på var i staterna snubbarna befinner sig förstås. Men om jag utgår ifrån att de var i New York när de gjorde reportaget... isåfall publicerade de sitt arbete ungefär trettio minuter innan jag satte mig vid datorn här i Sverige och skapade det här inlägget. Fast tiden var så olika i respektive världsdel. De skrev tidigt om morgonen medan jag bänkade mig på eftermiddagen/kvällen.

Luciatåget bestod av Uddevalla Lucia med tärnor och min kritik kanske låter knäpp, men det var fantastiskt fint måste jag säga. Så fint att jag fällde en tår. Många parametrar stämde för mig. Till att börja med så gillade jag årets approach. En sångpedagog låtit de folkvalda kandidaterna göra röstprov e.d. Arrangörerna hade nämligen fokuserat på sångkvalitéer och inte (som annars är vanligt förekommande) på utseenden. De resonerade som så: "Ett krav i år är att luciakandidaterna ska ha lite sångerfarenhet så vi får både ett vackert och välljudande luciatåg." Mycket bra arrangerat. Ljusen i tärnornas händer var levande liksom de på Lucians huvud , vilket bidrog till en helt annan stämning. (Mycket mera spänt?! Nej! Jag bara skojade.) Tjejerna var söta såklart, men det mest positiva och glädjande var deras musikaliska begåvning. Alla "höll tonen" och de sjöng tre,- eller fyrstämmigt i samtliga Luciasånger. Resultatet blev alldeles lysande!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

E Eklund

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida